Tema bevis

Nu ska det gå fort på förmiddagen - då ska jag hinna med det mesta här hemma. Plocka undan, tvätta, skriva julkort, lägga in julklappar, göra inköpslista för veckan.

Vid 12 ska jag till mor och far och göra ungefär samma saker - dock inte plocka undand och tvätta. Mor klagar att hennes handstil krympt så att adressatens namn knappt syns!

Detta skrivande är i alla fall bevis (I) för att jag stigit upp - men om ni lovar att inte berätta det för någon har jag legat till halvnio. Jag vaknade förstås vid 4-5 tiden men villäget är gott för kroppen!


Här kommer beviset (II) för att vi samlade in pengar i går. Först stod Gerd och Els en timme och sen Johan och jag. Jag var välklädd trots det relativt milda vädret - så välklädd att jag fick hasta igenom Smedjan på vägen hem.


46461-801

Johan i samspråk med en kompis - notera hans båda bössor - ena är min!

Jag har dock inga större problem med ont när jag står still som insamlingsbössor är väl framtiden?

Bevis III sög musten ur mig på Luciadagen. Kan undra om det är i morgon vi ska diskutera avgifter för renhållningen och den nya bötesavgiften för den som råkar sortera fel.

46461-802

Här finns som synes inte mycket plats för mina 5 påsar tidningar.


46461-803

En kartong till höger (inte min) kan tyda på att fler containrar varit proppfulla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback