Äntligen en kostchef

I går fick jag höra att det ÄNTLIGEN är på gång en kostchef till förskolan. Ett berättigat krav från föräldrar till allergiska barn och ett krav som vi i folkpartiet stött och drivit länge.

Hur är det Thomas i Bun - varför informerar du inte din Supernanny om så roliga saker?

Supernanny verkar verkligen ha satt spår - ett "tillmäle" jag fått nästan dagligen sen Bo Östman skrev om det. Men jag bär det med stolthet och det har ju många dimensioner.


Nu ska jag träffa mina "bästisar" i stan!


Och tvättmaskinen går febrilt - och måste tömmas och hängas. Får fara och dricka kaffe hos far och mor och återvända sen och hänga den lilla guldaktiga - den måste vara torr till i kväll.


Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Jag vill som vice ordförande i astma & allergi föreningen i Luleå kommun framföra mitt och föreningens varma tack till dej Ylva som hjälpt oss och stridit för så att detta äntligen har blivit verklighet. Däremot har vi inget hört om de allergi eller skyddaronder i skolor och dagis som vi blev lovade att få delta i och att vår medverkan skulle vara förutsättningen för att detta skulle bli så bra som möjligt som Ingrid Norberg uttryckte det i fullmäktige debatten för ett år sedan.

2007-01-14 @ 09:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback