Det gör inget om man är envis!

"Det gör inget om man är envis - bara det är åt rätt håll" sa min far ofta under min uppväxt. Med en underton av att min envishet inte alltid var av den rätta sorten.

Men ikväll, mina vänner, har min karaktär satts på prov. Ibland avslöjar jag saker här bara för att jag ska tvingas att genomföra det. Simningen ikväll till exempel.

Först fick jag en kontrolluppgift av Anna-Greta där det visade sig att hon hela året dragit för mycket extra skatt på min lön. Gissa om jag ville hem och kolla hur mycket?

Sen hittade jag inte Nautiluskortet. Och så hade jag inga kontanter. Skulle det vara någon som betrodde mig kredit? Ska jag verkligen chansa en sån gång?

Och när jag då¨är på väg dit i alla fall - så missar jag - igen - att svänga av vid Statoil. Men då kommer den "ungdomliga" berömda envisheten fram. Då blir jag rent f-bannad (förlåt badmästaren). Nu ska jag bara simma!

Så till Sunderbyn retur G-stad. Och visst det blev en kilometer!

Och 15 lappar tillbak på skatten borde det bli!! Hoj, hoj - vad ska vi göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback