Jag våga inte fråga?

Och inte säga det heller - att jag faktiskt planerade att tvätt bilen trots minus 15. Och jag gjorde det. Först hem med bingolotterna till föräldrarna. Sen förbi garaget här hemma och hämta "bort- med - prickarna - medlet!" och så på stört till Statoil.

Det var bara jag som tänkte tvätta bilen - ingen kö. Och 6:e tvätten gratis var det ju. Sprayade på av allt vad tygeln höll.

Jag har tvättat bilen någon gång förut när det varit så kallt - men hade glömt. Det handlar inte bara om att ha ett varmt garage att komma hem till - vilket jag har. Då får man i alla fall upp dörrar och så i morgon.

Men; när bilen är så "ini blåbärsskogen" kall så tar det ju inte bort all skit - trots bearbetning. Lilla Jazzen såg  mest ut som en liten leopardunge. En ljusgrön sådan!


Så jag har stått i garaget och gnuggat med tygtrasor - så att vi i alla fall ser någorlunda representabla ut i morgon - och hel och ren under hoppas jag och tror att vi är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback