Medaljer till Strutz

Yes, nu gjorde jag det. Övervann mitt sämre alter ego. Vänstersväng (det finns bra såna också!) i Gammelstad och 3 simborgarmärken.

Väl hemhalkad - idag var det inga problem med bilen men väl att själv stå på fötterna - hade jag ett kuvert från Nautilus. Återinvigning av Pontus på lördag. Undrar om inte jag borde vara mest meriterad av politikerna att hålla invigningstalet? Den talare som stod upptagen i programmet har jag då aldrig sett vare sig i  bassängen eller vid maskinerna. Trots mycket täta besök under flera år. Dock tar han sig rätt ofta vatten över huvudet (var får jag allt ifrån?) vår vän invigningstalaren!.

Nu ska jag i alla fall ringa och gratta min älsklingsmorbror Sture och höra hur han orkat med sin födelsedag. Ni förstår Sture är egentligen nästan som min storebror. När min mormor dog (morfar hade dött tidigare) 1954 tror jag det var så kom Sture och bodde med mig och min mor och far. Så nog blev jag tuktad - fast jag officiellt var enda barnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback