Coq au vin

Bjuden på middag idag igen vilket naturligtvis skulle förevigas. Dock famlade jag helt i blindo - solen spred sitt goda ljus så jag förvarnade att jag inte visste vilka som kom med på bilden. Kerstin blev ju lite vingklipp förstås och stora fina prasollet som alla utom jag och pappa är lyriskt över kastar också sin skugga.

46461-387



Här hittar du receptet till Cog au vin eller
Tupp i vin  som det heter på ärans och hjältarnas språk.

Efterrätt då? Jodå, en god sockerkaksbit - någon extra lyxig variant - indränkt i hemgjord jordgubbslikör. Ovanpå de passerade Sunderby jordgubbar (nej. inte årets), grädde och maräng.

Tur att jag kastade all Viktväktar litteratur när jag städade idag.

Innan solen kom hann jag nämligen med att skura sängkammaren från golv till tak. Äntligen ska de nya gardinerna och de fina kuddarna komma till sin rätt.

Så får vi se om kvällen har något annat i sitt sköte än slöande framför TV:n. Känns inte så i gammelkroppen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback