Kvalificerat svammel!

Att det skulle vara färre "gubbar" i år. Kurirens nättidning. Bara ett sätt att hålla priserna uppe.

Nej, det tror jag inte på!

Fast med den prognosen så kan vi nog ta grillfest på lördag!

Började skriva detta i går kväll - men andra "lustar" tog över.

Och ska jag tro denna väderlänk så är det bara grilla och sola som gäller minst 13 dagar framåt?

Klimathotet och vårt sätt att leva upp mer resurser än vi har rätt till är värt att ta på stort allvar. MEN budskapet måste bli tydligare och ännu enklare.

Översvämningarna i England och värmeböljan i sydeuropa sägs nu bära signum av människohand det vill säga tydligt kunna härledas till vårt sätt att leva.

Samtidigt pratar man om att det i England är NÄST värsta nederbörden eller vattenståndet - vilket det nu var - på över 50 år.

Kan jag då dra slutsatsen att vi levde lika miljömässigt illa för 50 år sen som idag. Och till och med värre eftersom rekordet inte satts??

Det är verkligen glada dagar för lobbyistern under sommaren då de får bre ut sig hur mycket som helst. Här får Statoil göra reklam för sina tvätthallar.

Vad som är skonsammast eller inte lämnar jag därhän - men jag kan bara konstatera att Statoils tvätthallar och säkert inga andra heller tvättar ren bilen. Runt det som tidigare i alla fall kallades för "sparklådor" - nedanför dörrarna blir all skit kvar.

Fast i alla fall törs jag numera åka själv och tvätta bilen i en sån där mojäng. Innan jag blir gammal kanske jag vågar mig in i parkringshus också? Fast fan tro´t?

Nu ska jag ut och semestra - 17 grader halv sju bådar gott. 

 

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

*ler* Du bara är för härlig!

2007-07-25 @ 15:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback