Vad är en naprapat?

Alltså; jag skulle vila från klockan 17 till 19 - så var överenskommelsen med alarmet på min privata telefon!

Men jag har sovit till runt 23 - då ringde min tjänstetelefon. Riktiga dolkstötar till ringsignal efter att jag klagat hos älskade barnbarnet Sara.

Fast jag hann inte/orkade inte svara. Gina - jag ringer dig idag (klockan är 00.03).

Min namne och jag  - bild nedan - är helt överens om att sömn är bästa läkekraften. Och jag tror faktiskt på det. Normalt behöver jag lite sömn - men när kroppen (och själen) vill ha mer så tar den för sig om den får. Och då ska man ge utan gränser!

46461-475

med ryggen mot kamern - Karin och i fokus Ylva - två riktigt liberala amazoner!! Typ - dom tar ingen skit!!

Här kommer två drömmar till i form av foton:

46461-476

Första gången jag såg en spark (vanlig med medar för vinterbruk) fastkedjad vid affären här i byn tappade jag "oskulden".

Men min dröm är att det faktiskt blir tillåtet att inmontera "elstängsel" på rullatorer och sparkcyklar. När någon med icke behörigt DNA rör min rullator - ska de falla "döda" till marken till polisen kommer och tar dem.

46461-477

Det här är min "drömrullator" - dock fel färg!


Fast det är märkligt - när jag tänker till så är nog drömbilen en P 1800 (med "helgonet" på passagerarsätet).

Nåväl - alla dess "drömmar" plus regnet tog musten ur mig. Nu har jag som sagt sovit halva min dygnsvila - och det känns rätt bra i kroppen.

Lite stelt i nacken - och tankarna återkommer varje gång till "naprapat"?

Vad gör en sån?

Kan hon eller han göra något för min "kropp"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback