It is time to say godbye!

Strofen bara kom för mig - var inte fortsättningen "to Napoli". Men hur var det sen - och vem?

Inte "It´s time.." utan "It is time ..". Italienskt? Pat Boone (fast honom är det väl bara jag som minns)

Jag har vilat mellan 8-10 ikväll. Vilat efter en dag i - fullständig vila. Ni vet det har ju igen varit en sån här dag då det bara är dumt folk och hästar som arbetar (frivilligt förstås - vissa änglar måste ju bara vara i jobb för oss andra).

Idag jobbade inte hästarna heller. Den här snyggingen hittade jag när jag promenerade "långa slingan".

46461-336



Blev sen när jag gick till kaffet så det fick bli "korta slingan". Hoppas ni därmed fattar att det blivit både korta, 2 km, och långa, 6 km. Fast inte så snabb promenad. Försökte njuta och uppleva naturen ( fast nära asfalten). Hur storspovarna längs hela Mariebergsvägen försökte locka bort mig från närheten till boen. Så såg jag åkerbärsblom på slänten in till Hammarenområdet - mina gamla åkerbärsmarker som exploaterats. Men nu håller naturen på att ta tillbak sitt igen. Naturensläkekraft är större än många muppar tror.

Annars glada nyheter i kväll. Ingen Hovrätt på tisdag. "Skurken" har återtagit sin överklagan och vännen R (som bloggare hos hans arbetsgivare beskriver kompisar) får nu äntligen på allvar lägga misshandeln bakom sig. Absolut måste det firas med lunch före midsommar.

Och idag gratulerar jag alla Svante jag känner - och dom som heter Sven som jag gillar!

Kommentarer
Postat av: Berndt

Dean Martin sjunger iaf It's time to say goodbye to Napoli. Han sjunger That's amore och massor av andra italienska hits. Eller sjöng rättare sagt. Men fler artister har säkert gjort låtarna, både före och efter Dino;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback