Men fatta..

nu hade jag glömt att publicera morgonens inlägg - det förra.

Men här kommer i alla fall länken till
Noterat i Kuriren.

Så ska jag ut på NSD:s nättidning och söka länken om "brännvinets" nyttigheter.

Annars har jag fått en rast nu mellan APU och PTU - som börjar klockan 10.00.

Vi har hunnit med att avslå en motion från folkpartier om skriftliga omdömen i skolan. Lite besviken blir jag allt på moderaterna som inte backar upp oss. Trodde faktiskt moderaterna var mer för betyg i skolan än till och med folkpartiet. Men så är det tydligen inte.

Ett medborgarförslag om självförsvarsträning inom ramen för undervisningen avslogs. Jag tror det kan vara bra med träning i självförsvar. Men då ska det komma från eleverna (flickorna) och inte uppifrån. Och inte inkräkta på den ordinarie undervisningstiden. Fritt och frivilligt!

Upphandling har vi också hunnit med - av ny telefonväxelfunktion. Skillde faktiskt så mycket som cirkus 4 miljoner mellan anbuden. Ett på 12 mille och det vi antog var på 8. Synnerligen märkligt att det kan skilja så mycket. Nästan så man får frossbrytningar med tanke på andra anbudsupphandlingar. Men det hävdas - och jag har inte anledning att tro annat - att det verkligen blötts och stötts och kollats på både längden, bredden och tvären.

Pengar till kvinnojouren Iris för semestervikarier - en sak som nu läggs in i den ordinarie budgeten 2008-2010. Bra att det görs - men hemskt att den överhuvudtaget ska behövas - kvinnojouren.

Tänk att det som borde vara den tryggaste platsen i världen - hemmet - är den farligaste för kvinnor. Det är där kvinnor mest utsätts för våld.

Kommentarer
Postat av: Berndt

Apropå din och Camillas rapport om upphandlingen av nya växeln: Vad blev det för färg på telefonerna? Röda?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback