Surprised?

Det här trodde ni inte va - men jag har varit och lyssnat till Lotta Gröning som pratade om sin bok om Alva Myrdal. Här sitter hon och säljer böcker. Och skriver en hälsning. "Kunden" före mig frågade hon om vad hon skulle skriva. Så jag skyndade mig att säga att fråga inte mig vad du ska skriva - det är du som är författare och redaktör. Och då fattade hon galoppen. Jag har inte så många signerade böcker - men en av dem är av Hans Lindblad. Jag upplyste Lotta om att det inte var trovärdigt för henne att skriva som han gjorde: "Jag var för snäll!" Så undra på att kreativiteten  startade - redan på bild ett - där hon börjar sitt skrivande.

46461-204

Men här ser man redan hur gott hon mår

46461-206

när hon fick skriva: Driv 6-timmarsdagen.

Ja, då vet jag hur mina "kvinnors" liv ser ut - då får nog Lisa och Sara försöka hinna med att sköta gamla farmor också - för vem ska annars ta hand om oss. Det blir nog samma öde för Lottas Lovisa.

Kom igen nu Lotta - bättre kan du än att damma av ett sånt förlegat förslag.

Men en mycket trevlig kväll med fantastiskt många kvinnor som samlats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback