Vetenskap och vetenskap?

Ett avbrott i fotbollsmatchen (återkomsten var inte kul - 2 -1 NIR - Swe) efter att ha sett Vetenskapsakademin om fett. Akademi och akademi - men så mycket förtroende för den vetenskapen fick jag då inte. Synd att ytterligare spä på rubriker om ett allvarligt problem - den alltmer ökande fettman hos folk.

Fast lite tror jag ändå på en återgång till det naturliga fettet. Riktigt smör ska det vara - för vem tusan orkar hålla reda på om det är mättat, omättat eller trans i alla lättprodukter? Nog kan jag undra om inte det mesta av cancer kommer av alla konstiga "transer" som kroppen inte kan göra sig av med.

Och till alla häxor som kommenterat; den som inte lämnar dammsugaren hemma hos gubben göre sig icke besvär! Hur kul är det att åka på en sladdrig "dammsugarslang"? Såna ska vi inte ha med i Blåkulla - vässade kvastskaft gäller!


Men nu ligger vi på - i fotbollen - om jag hjälper till nu så - kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback