I brist på bröd

I brist på bröd äter man limpa - eller lägger ut lite foton från helgens övningar. Det var tama tidningar i dag. Trots Mauds besök och försök att styra Styrman.

Onekligen ett annorlunda grepp av en minister. För övrigt verkade det som hela näringsdepartementet hade en heldagsutflykt till Norrbotten. Förutom Maud,  Linda Ylivaionio som invigde Norrlandsentreprenörsgymansium och någonstans tyckte jag mig läsa att även Ola Alterå (x-norrbottning - då Jonsson) fanns i kulisserna.

Men tiden går och klockan slår.

46461-635

Min första anhalt i lördags var hos Gina på Jakob Westinsgata - i behaglig närhet till centralen där allt liv utgår från.

46461-636

Hit till denna konferensanläggning i 50-tals stuk anlände jag så på söndag eftermiddag. Skoghem - en av två "tvillingar! i konferensanläggningsvärlden på Lidingö. Den andra har samma stuk fast 60-tal. Eller var det nu tvärtom dem 50 och 60?

46461-637

Inte så pjåkig utsikt heller. Hade jag vridit kameran till höger hade ni sett ett bostadsområde i princip byggt ända ut i vattnet. Där man tidigare kunde skåda stora blanka oljecisterner. Priset på lägenheterna lär också ligga i oljeprisklassen.

46461-638

Och kul blev det här fotot. Först nu upptäcker jag att det bakom de vackra blommorna också lyckats fånga in mig själv tillsammans med Per Flyborg - i fönsterglaset.

46461-639

Och så den sista bild jag hinner med. Gulan - ordförande för Liberala Invandrarförbundet. Ytterligare en av våra duktiga unga tjejer. Och vacker är hon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback