Glöm den snö

Glöm den snö som föll i fjol - tänk på rosor och viol. Fast idag är det 3 insändare om snöröjningen i Luleå på insändarsidan - mer än halva sidan tror jag. Fast jag glömmer dem - eftrsom jag inte ens kan länka om jag skulle vilja.

Men gratulera en massa Anneli och Annika vill jag idag - med varierande stavning av namnet. Ni är så många att jag inte ens vågar börja räkna upp - för alltid glömmer jag någon. Jättegrattis till er alla!!

Öppnande och stängande har placerat Kiruna och Luleå i riksmedia nu på morgonen.
Viscariagruvan ska eventuellt öppnas och Länsrätten i Luleå flytta till Umeå.

Effektiviseringen av länsrätterna görs bland annat utifrån perspektivet att bli en attraktivare arbetsplats. Kan ju undra om man blir det om man måste åka från Umeå till Gällivare för att ha förrättningar.

För övrigt kan jag meddela att det fortfarande är 4 kilo ned till påskaftonens notering. Normalt brukar det gå lättare nedåt än uppåt - men tyvärr...

Expen som gäller idag - mina 3 timmar - som jag ska försöka hålla. Jag känner att lite lugnare tempo gör gott - faktiskt.

För övrigt kan jag också notera att det är en ynnest att ha sjukhuset i BYN. Idag ska mamma in för inopererande av pacemaker. Kusin Kerstin tar upp henne klockan 13 - och så snippar jag upp med far i kväll och hör att läget är under kontroll. I morgon ska hon opereras. Och onsdag får vi förhoppningsvis hämta hem henne.

Och för övrigt - nr 2 - så tror jag att det är Stefan Haupts pappa Jan som ska operera henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback