En femma

Jag skulle lika gärna kunna ha rubriken "På hal is" igen. Tjänstgöringen i Ale Kvarnbutik blev med livet som insats - både med bil och till fots.

Men trevligt - hade faktiskt ett par kunder - trots att nejden samlats till julavslutning i Alviksskolan - och väder och väglag.. Och det visade sig att en kund kände till Strutz Bageri (vars träbackar finns i butiken). Hon hade nämligen varit sommarbarn hos våra grannar visade det sig. Av de barn hon mindes var jag säkert en.  Jag blev så överraskad att jag glömde att skriva kvitto - vilket jag gjorde sen (bara så att ni vet Skatteverket)

Och turen i spel fortsätter - en femma på Keno ikväll igen. Var ska detta sluta?

Men dagen har varit lång och intensiv - så jag skulle kunna sjunga "det gör ont. det gör ont - men ändå.." Kroppen får väl hämta sig till i morgon.


Och ett särskilt tack till kusin Kerstin som satt ut sparken vid bilplatsen. Utan den hade jag inte suttit här nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback