Ville väl - men blev så fel!

NSD ville så väl när man påtalade att det blir missförstånd mellan vad som är Apotekets lista över dina recept och vad som är av läkaren utskriven medicinlista. Själv tycker jag inte att det är något stort problem - men har förstått att en del blandar om det hela.

Nåväl nu skulle NSD göra en
upplysningskampanj och vad gjorde man då själv - just det blandade om bildtexterna så att det blev fel.

Måste väl vara något av journalisternas mardröms scenario.

Men det jag tycker måste bli ordningen är att när läkaren ställer ut en medicin - som jag tror det heter - så borde också receptet dras in automatiskt.

Själv har jag hunnit med 3 timmars "hemtjänst" inkluderande att söka far som blev borta väl länge på sin sparkpromenad - men allt var väl med honom - men han hade promenerat i en och en halvtimme innan han kom hem. Det ni soffpotatisar!!

Nu ska jag snart gå ned och hjälpa mor sätta fram fika för Jens kommer förbi med flickorna - och sen blir det slöjdmarknad på folkhögskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback