Frispel!

Fast inte riktigt . men frikort på medicin fram till 5 maj. Vilket väl gör att jag kan hämta ut en gång gratis. Det blir första gången isåfall. Har varit snubblande nära tidigare - men den antiinflammatoriska medicinen gjorde susen. Så mycket åt det onda har den inte gjort - men att jag ändå ska få smaka på en av dessa våra välfärdsförmåner sitter bra.

Egentligen är det förstås hemskt att jag konsumerar medicin på det sättet - men det gäller att se det positiva i allt. I alla fall försöka.

Och i kväll ska jag ut på något. Äta tillsamman med några - jag vet rent utav inte riktigt med vem? Men det blir säkert kul.

Och pass har jag hunnit fixa. Och det var kul. Fort och roligt kan jag säga. Jag tillhörde ju dem - som tillsammans med Anna - tyckte det var ett ofog att riktiga fotografer inte längre skulle få ta foton till pass. Men jag må ändå erkänna att detta var smidigt.

Pling så kom 577 upp på tavlan. Det gäller pass- var den enda jag hann säga. Har du 400 kronor och legitimation - det är det enda jag behöver sa damen i luckan. Visst!

1,69 lång - okej - det fanns ett måttband på pelaren jag stod vid. Vrid dig mot kameran och titta in i linsen. När det blinkat till två gånger är det klart. kolla uppgifterna på skärmen. Skriv ditt namn! Titta på skärmen - så här kommer ditt pass att se ut.

Såg naturligtvis ut som en straffånge även på detta kort. Hur kul är det att stirra mot en mörk kameralins - ganska snabbt känns det som om ögonen vindar åt alla håll - och blinka behöver man från första stund.

Nåväl - fredag senast måndag kan jag hämta mitt nya pass. Med EU-stuk förmodar jag - för det var det inte på mitt gamla.

För övrigt kommer som vanligt allt på en gång - det var bio på G i kväll också. Men jag ska ta bussen in och kanske får jag sällskap med biogänget hem i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback