Gryningsljus

Man kan väl säga att den här opinionsmätningen är någon form av gryningsljus - gapet mellan regeringen och oppositionen har minskat med ca 5 procentenheter och folkpartiet ligger en bit över valresultatet.

Fast det har långt ifrån gryningsljus med ettan-nyheterna som förstås är i båda tidningarna,
NSD och Kuriren. Ung pojke knivmördad i Morjärv. Än mer berör det förstås när namnet är känt.

Ánnars var det gryningsljus jag skulle skriva om det som är utanför mitt hus. Jag gillar inte det - det är liksom ljust stålgrått och kallt. Länge leve mars månad då solen börjar ge en hopp.

Mest mörker är det ju tyvärr för Luleå hockey. Lite intressant är att slutsatser folk drar är att det skulle gå bättre om man bytte styrelse och fans. Hur skulle det vara att byta spelare - välbetalda såna kan man kräva mer av.

Fredag idag och med en nästan helledig helg framför mig. Bara årsmöte i Älvsbyn på agendan - söndagkväll - och det är ett rent nöje. Särskilt kul att få Nina Larsson på nära håll - har nog aldrig haft henne på tumanhand.

Nå först ska ju fredagen förbrukas. En sväng till jobbet - break för varmvattenbassäng - en sväng till på jobbet. Förhoppningsvis kommer jag iväg vid 14-tiden.

igår kastade jag misshandlad valhandbok, viktväktarprotokoll, 2 pkt julgransglitter, filmrullar, diverse gamla lampor och batterier. En Ica-kasse fick jag väl ihop i mängd - och lugn allt är på rätt plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback