På sluttande planet

På sluttande planer har jag befunnit mig i natt. Och förra natten också. Fast det var värre i morse. Halva madrassen på golvet. Så jag fick ta mig en funderare.

Tyckte väl att det var märkligt att madrassen bara hade ett tunt vitt tyg på sig. Och bolstret var alldeles för stort till bäddmadrassen. Och egentligen behövde vanliga madrassen ett bolster bättre än bäddmadrassen.

Jodå¨- bolstret skulle vara på vanliga madrassen. Men Markus som monterade den hade ju glömt bäddmadrassen och han trodde att bolstret skulle fungera som sådan. Det var första gången för honom förtäljte han mig då han kom med bäddmadrassen. Fast han hade nog inte kläm på att bolstret inte skulle vara till den.

Nu har jag i alla fall satt upp gardinstången och trådgardinerna som ska fungera som draperi från kök till kammare. Rätt hyfsat blev det. Fast jag måste klippa trådarna och hur det ska bli jämnt undrar jag över?

Nu ska jag gå och plocka in jordgubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback