Ett dass - tack!

Jag borde väl sagt det tidigare - vänligt men bestämt - ingen personlig uppvaktning med anledning av min "27-årsdag".

Som jag sa till min mosterr Gunilla för ett tag sen - vill ni absolut uppvakta ge då en slant till något välgörande ändamål typ Frälsningsarméns koloniverksamhet, hjälp till gatubarn eller annat som kommer bättre behövande än mig tillgodo.

Och ni - idag fick jag ett dass - från morbror Stures familj i  Bollnäs och Gävle.. Svenska Kyrkan har tydligen att man kan ge bort dass i present. Dassen räddar faktiskt liv genom att minska föroreningar och smittspridning till mark och vatten.

Det gör mig osökt in på historien - som lär vara sann - från Gammelstad. Den gamla damen böjde sig diskret fram mot handlaren och sa att hon ville köpa ett nattkärl. Varvid en bullrige handelsmannen glatt och högt  ropade ut: tackar, tackar en potta var det -. tackar, tackar!

Nu ska jag ta en sväng till storheden och se om jag kan hitta en träningsjacka av något slag att resa i. Annars får det bli den blå/gula ssk-jackan - iögonfallande som bara den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback