Nytta med snoppen

Vilken nytta man har av snoppen är det väl en och annan som funderat över. Själv har jag trott att snoppen som hängt från motorvärmaruttaget bara skulle markera upp och ned på kontakten. Men nu har jag kommit på att det faktiskt är ett lock som ska tryckas på för att det inte ska isa i uttaget.

Annars har jag nu varit på jobbet ett tag - och naturligtvis drabbades jag av en försäljare - men han hade respekt för att jag meddelade att jag hade ont om tid. Så han ligger väl till om och när det bär till - med kopiator.

Listan är lång på vad som ska hinnas idag - så bloggandet får nog vila om inget mer upphetsande än snopp dyker opp.

Men jag villha utrett vem som sagt att om man är riktigt stark så måste man vara riktigt snäll. Bamse eller Pippi?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag var tvungen att gnugga mig i ögonen då jag såg din rubrik skrattar



Som jag kan utröna av diverse på nätet så är både Pippi och Bamse kända för det citatet och då återstår frågan om vem som var först...



Nu cyklar jag strax till jobbet, oh så härligt med vinterlandskap, det blir en skön cykeltur sannerligen....mm...

2008-11-25 @ 11:39:12
Postat av: Ylva Mjärdell

Världens starkaste tjej var nog först ut om man ser till årtalen då böckerna om Pippi Långstrump är skrivna enl.fakta online.....

2008-11-25 @ 11:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback