Tung tid

Det är en tung tid nu - i första hand fram till då ljusen ska tändas - advent - men faktiskt ändå till det börjar bli hopp om livet igen - i mars då solen strålar kan anas innehålla lite värme.

Skön i alla fall att ha haft årstidens halvlek - allhelgonahelgen. Har gått i vilans tecken.

Det har uppenbarligen övriga samhället också gjort för det var tunna "blaskor" idag. Dock fanns väl ett och annat att kommentera - till vilket jag får återkomma under dagen.

Nu ska jag knata iväg till frukost. Ska väl egentligen bara vara glad för varje dag snön håller sig borta - vet inte hur jag ska klara att hålla en smal snöstig uppe. Måhända jag får plocka ner skidorna som hänger i taket i fars garage. Det skulle väl bli en syn för gudar - Ylva krängande på skidor med nattlinnet fladdrande under täckkappan? Fast jag använder inte nattlinne - men det blev mer målande så.

Frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback