Caliber Media AB
"Genom att smsa in din unika kod(registrera dig) godkänner du de
tävlingsvillkor som gäller för tävlingen. Vi upplyser om att detta är en
prenumerationstävling i tävlingsreglerna samt på samma sida innan du
sms:ar in din unika kod.
*Du är nu avregistrerad från denna tävling.*
--
Med vänliga hälsningar
Caliber Media"
Jag erkänner att jag spelat Ikea memory på datorn - gratis omgångar - men aldrig i hela helsicke skickat inom nåto sms till dem med någon kod.
Nu handlar det bara om 95 kronor så jag orkar inte föra mer väsen än att vitt och brett tala om att de är ett jäkla blufföretag.
Striden tar jag mot Echovox som debiterat mig 405 kronor för 27 tjänster.
Och jag kan ju undra vilket ansvar Telia har som går med på att förmedla dessa tjänster - Echovox förefaller vara ett företag med brevlådaq i Schweiz.
Hmm..kanske därför min mobilräkning var dyrare än vanligt, jag föll också för Ikea spelet och gratis omgångar.Jag har inte gått dit på länge nu, månne de roar sig med att debitera i alla fall? grr
Hejsan!
Jag har deltagit i Ikea tävlingen och vill inte ha vidare reklam av er. Jag har betalat en omgång och därefter fått ngr. spelomgångar gratis men jag har fog för att misstänka att det trots allt inte var gratis i alla fall pga av mobilräkningen. Verkar lurt och marknadsföringen har även sina lagar och regler.
Jag vill att ni avslutar all eventuell kontakt/medverkan jag har med er, vänligen respektera och bekräfta via mail snarast!
Tack på förhand.
Mvh Ylva Mjärdell
Caliber Media gör en mängd olika tävlingar. Ca hälften är gratis medan den andra hälften kostar pengar i form av sms. Det kan dock variera beroende på säsong. All information gällande tävlingarna och deras förutsättningar skrivs på respektive kampanjsida. Där framgår exempelvis eventuella kostnader för deltagande. För att kunna delta i finalspel (så som memoryspelet) i en betal/sms-tävling måste man smsa in en unik kod i samband med registrering för att bli inviterad. Gör man inte det kan man heller inte delta. Vi har dock uppmärksammat att en mängd av vår information inte läses av deltagarna och arbetar på att vara tydligare i fortsättningen. Syftet med våra tävlingar är att erbjuda lättsam underhållning med goda chanser att vinna fina priser.