Tron segrar?

Far avslöjade att min gröt fått kritik. Mor hade tänkt koka själv på morgonen - i kastrull mot min som görs i microvågsugnen.

Kan det vara skillnad i smak? Och hade jag gott om tid skulle jag kunna tänka mig denna
grötvariant

Vad tråkigt det är när tidningarna är så tama - idag kan jag tycka eller inte tycka om det mesta. Dock är det förstås uppseendeväckande med höjningen av landstingsskatten. Vi har hållit igen för att ge kommunerna utrymme att höja, säger Britt Westerlund. Kan undra vad karl P:s svar på detta är. Sanninen är väl att kommuner och landstings legat och lurpassat på varann - och den som hunnit först har drämt till.

Att nu landstinget skyter över landets lägsta landstingsskatt måste också ses i ljuset (eller mörkret) av länets höga kommunalskatter. Det har ju skatteväxlats en del dem emellan.


Skulle jag tro att vården blev för 98 öre bättre skulle jag inte ha några problem med en skattehöjning - men sanningen är ju att det mesta går till att täcka det stora mörka hålet. Och bidrar till att Kent och Britt kan se så här belåtna ut och tro att nu kan allt rulla på som vanligt - mot en katastrof skulle jag vilja säga. Det ger ett bedrägligt lugn att höja skatten och förhindrar det totala omtänket som måste till.


Simon och Simone har namnsdag. Någon Simon känner jag nog - Lottas Simon - grattis! Och så tänker jag på min gamle skollärare - tillika pappas dito - Simon Boman som saligen är insomnad för länge sen. Men som "går igen" i denna artikel om Tore Lundin och hans otroliga värv för att dokumentera våran by. Tack Tore - och ni andra eldsjälar som också jobbat med detta. Dagens artikel är inte länkbar (än) men där framkommer att hans senaste bok med foton varit möjlig bland annat genom det fotoarkiv som nämnde Simon Boman lämnade efter sig.

Nu ska jag dra till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback