Jag hörde nog

Jag hörde nog - hur hon var upp och kollade att jag kommit hem - min kusin Kerstin. Hem kom jag för en halvtimme sen - drygt. Och drygt var det från Gällivare - sonen körde och var trött. Men tro inte att jag fick överta ratten. Och åkrädd är jag!

Trevligt möte i Gällivare som gett mig ett och annat att tänka på.

På hemresan kom vi på att flera av våra landstingsledamöter faktiskt också är landsmötesombud. Och trot eller ej - så påpassligt är det landstingsmöte också dessa dagar i november. Jag tror faktiskt att någon desinformerat Kent Ögren om att Anders Mansten skulle vara på landsmötet. Möjligen är jag inspirerad av att ha läst "Kodnamn Mikael" - Tomas Breskys berättelse om spionaffären Enbom och kalla kriget.

Fast konspirationsteorin kan ju kollas historiskt - inte Enbom kanske men väl Mansten - hur många gånger har det varit landstingsmöte när sossarna haft rikskongress?

(Jag ler - förstå att jag skojar!)

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback