Larm klockan 5

Mor larmade klockan 5 - sms följt av telefonsignal. Nyttjade "röda knappen" på mobiltelefonen för första gången. Nu var det ingen överhängande fara - hon hade satt sig upp i sängen och kom inte tillbak i liggläge. Hon var nog mest irriterad över att far sprang uppe och donade.

Härligt åskväder i gårkväll - på behörigt avstånd. Fast kusin Kerstin sa att det varit strömavbrott - det såg hon på sin microvågsugn.

Men många droppar regn kom det inte - men kändes ändå bra mycket friskare ute på morgonen. Troligen har temperaturen sjunkit till en mer behaglig med tanke på jobb som väntar för de flesta idag.

Lars ber jag att få gratulera på namnsdagen. Ingen nämnd och ingen glömd.

Nu ska jag duscha och göra mig klar för en andra hemtjänstinsats. Ska försöka komma till jobbet i tid - klockan 9 - för idag måste jag återigen lämna klockan 12. Föräldrarna har fotvård klockan 13. Förvisso i hemmet - men det är väl en del sladderi som måste ordnas - och pengar till betalning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback