Vilken uppslutning!

Mer än 50 procent av sossarnas medlemmar i Överkalix sägs ha varit med och röstat fram vem som ska efterträda Leif Nilsson som kommunalråd - om sossarna vinner valet (vilket Gud förbjude!). Nittio (90) röstande vilket då innebär att sossarna har mindre än 180 medlemmar i Överkalix. Bara lite tankeverksamhet för att uppslutningen var SÅ stor på mötet. Annars brukar man räkna med att 10-20 procent byr sig.

Själv kan jag fundera vem Anne Jacobsson är? Som kom tvåa - med bara 5 röster färre än Birgitta Persson - som jag känner.

Birgitta och Anne fick tillsammans 87 röster - vilka som fick de 3 övriga återstår att redovisa.

Hemma igen - och trött. Far var vid god vigör både psykiskt och fysiskt. Har levererat två snygga tomtar - tomtemor och tomtefar - som står i hans fönsterkarm. Levererade också ett nummer av Jakt-journalen - med en vintervit hare som prydde omslaget. Vilket gav upphov till flera jaktberättelser från far.

Nu ska jag vila mig en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback