Heliga, härliga s-förmiddagar

Heliga, härliga söndagförmiddagar. En positiv förändring i mitt liv - nu kan jag masa omkring okammad och oklädd och nypa blomblad och göra annat hemmpyssel (läs. röj och städ). Tidigare var dom - söndagsförmiddagarna - uppdukade men sammanträdeshandlingar på köksbordet - åtminstone 3 gånger av 4 var det full sammanträdesdag på måndagar som skulle förberedas. Och på söndageftermiddag skulle vanliga jobbet skötas.

Idag kan jag dessutom lägga till ytterlgiare ett härligt H -
Helena Jonsson - världsmästare.

Och Brolle -inte den sjungande men väl Johan Brolenius ligger två i slalom - världsmästerskapen där det svenska framgångarna lyst med sin fränvaro,

Håller tummarna för att det blir en medalj till - han är bara 4 hundradelar efter ledaren.

Här ska nu bäddas och sen blir det till att packa - för i eftermiddag ska jag försöka ge jobbet ett par tre timmar.


12,9 grader i Sunderbyn - kan undra om Älvsbyn har skidtemperatur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback