Sanslöst pinsamt Lars U Granberg?

Lars U Granberg skriver i ett pressmeddelande att riksdagen fattat beslut idag om det fria vårdvalet. Om hur hemskt det ska bli för oss i Norrbotten.

Men nog är det väl sanslöst pinsamt för Norrbotten att ha en riksdagsledamot som herr Granberg - som inte vet att beslutet kommer att tas först den 25/2.

Var befann du dig när denna så viktiga fråga för Norrbotten diskuterades. Sov du i bänken?

För övrigt kan jag glädja både Arvidsjaur och Kiruna med att läkarföreningens ordförande tror att ni kommer att få privata etableringar. Och jag tror precis som Robert Swartholm att det kommer att kunna bli rörigt på en del håll - åtminstone övergångsvis - men det är en oerhört viktig förskjutning av makten - från Kent Ögren och landstinget till dig och mig som individer. Och i slutänden kommer alla att tjäna på det.

Och vad herr Granberg spår och tycker kan ni ta lätt på - har har ju visat hur mycket han är att ha tilltro till. Pinsamt, pinsamt!

För övrigt undrar jag om inte tidningarna har någon skyldighet till källkritik?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback