Ren och ädel!

Kurirens ledarsida idag är nydanad och lördagsfin. Det syns bara i papperstidningen - men ren, ädel och stilistisk breder en enda ledare ut sig över sidan. Och nere till höger (tror jag det var) är det en ny bild av Gustaf med sin underfundiga min - påminnande mig om Mona Lisas hemlighetsfulla leende. Månne vad GB:s döljer? Men det är väl som med Mona-Lisa vi får använda vår egen fantasi för att tyda.

Men fullt så ädel som den ser ut är den inte. GB försöker leda i bevis att de s-märklakommunalråden tävlar med varann om vem som skriker högst och ställer KRAV på hjälp från regeringen. Men det gör förstås inte det m-märkta kommunalrådet i Boden - Olle Lindström. Han tar eget ansvar.

Men bläddrar man fram några sidor - så är rubriken "
Lindström ställer krav (min kursviering) om försvaret. Och vem minns inte Olle Lindströms alla holmgångr med den s-märkta regeringen om de utlovade ersättningsjobben som aldrig kom. Och kom de så försvann de - och så kunde Olle ställa nya KRAV!

Det är väl detta som kallas politik!

Lite kul att just idag har NSD en ledare som inte alls låter som husbondens röst - OA uppmanar sossarna att ta regeringens utsträckta hand för att få till en bred uppgörelse om energipolitiken.

Nu är jag ialla fall sams med OA i två frågor - regionfrågan och energifrågan.

Diskbaljan väntar -blötlagd sen förra helgen. Det är den bistra sanningen - men berätta det inte för min mamma! Hon skulle inte tycka det var vare sig rent eller ädelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback