"Linslusig"

Är nog lite "linslusig" - för visst ökade kvaliteten i Ersnäsrevyn när man inledde med ett nummer där jag nämndes. Två konstnärer stod och målade och jämförde. "Zorn och Larsson" (Sandor och Åke) stod och jämförde sina konstverk. "Zorn" hade målat något som "Larsson" tyckte var grått , genomskinligt och färglöst. Och det var oppositionen i kommunfullmäktige sen "Ylva Strutz dragit sig tillbaka och stoppat tillbak huvudet i sanden" 

När sen landstingets "konstinköpspedagog" kom och köpte tavlorna men bara tog med ramarna lägrade sig tystnaden. Konstnärerna häpnade över att hon inte tog med själva tavlorna. Och när hon frankt förklarade att tavlorna det stod Kent Ögren själv för - ja då skakade hela salongen av skratten. 

Och här har vi en
linslus till men den här gången har han skickat fram blomma och barn och så våran Thomas!

Och nu är han igång igen - Stefan. Han har inte gömt sig helt på facebook vilket jag trodde. Men nu har jag fått min tredje inbjudan att delta där - frågan är om jag vågar slå till?

Fast eftersom jag lyckats fixa ett konstigt typsnitt på detta inlägg - kanske det är läge att träna mer först.

Och ni som inte sett Ersnäsrevyn - kasta er genast in på Ticnet och beställ biljetter!



l

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback