Pigga Pållar?

Mrs Indignation funderar i dag på NSD:s insändarsida om ett projekt för män skulle kallas för Pigga Pållar eller Raska Rävar. Detta med anledning av att kvinnoprojektet i Pajala döpts om till Quicka Qvinnor. Tyvärr inte på nätet.

Varför lägger inte NSD ut sina insändare i nättidningen??? Mycket intresserad av förklaringen - för det måste väl finnas någon.

Mycket indignation är det också över Karl Petersens ensidiga ställningstagande MOT Israel. Och hans försök till förklaringar gör det bara värre.

Varför är det så svårt att säga förlåt. - "jag har gjort en felbedömning. Jag förstod inte att denna demomstration skulle urarta på det här sättet."

Men jag behöver inte säga så mycket. Ylva Mjärdell skriver som den "gudinna" hon är. Kan hon vara en kvinna för riksdagen?
Jonatan Öström är också tydlig i sitt budskap. "Sida vid sida med svastikor" är väl inte heller kul att få till morgonkaffet?

Då hjälper det väl inte ens upp med rubriken "Svag andning från Kallax Cargo" när fraktflygssurrogatet norsk lax eventuellt ska mellanlanda på Kallax. Det är bra om det blir av - men att snacka om att det har något med visionen om fraktflyget är bullshit. Vilka industrier bygger vi upp runt det? Fiskförädling?

Och idag är det Knut som har namnsdag - och julen ska ut. Men jag ska kämpa mot - mina julstjärnor SKA vara kvar. Få se hur länge jag pallar trycket när grannarna släcker ned.?

Det blir till att "länka upp" det här inlägget när jag kommer från frukost. Idag jobbar jag förövrigt eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tack för att bli kallad gudinna...det var första gången i mitt liv..whoa vilken känsla, jag smakar på ordet...gu-dinna...mm..så gott. Tack om än det nog är en överdrift så blev jag mycket glad!

Och glad kan jag behöva bli för jag är förtvivlat upprörd över det som sker över hela vårt land där folkvalda politiker deltar i demonstrationer som påminner om de mörkaste tider vi vet. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva detta under mitt liv men jag vet att jag aldrig och jag menar aldrig kommer stå tyst då slikt sker. Aldrig!



Jag hoppas innerligt att FP på riksnivå tar avstånd och markerar allvaret i det hela som sker och skett runt om i vårt land.



För det är mycket, mycket allvarligt!



Lokalt måste jag säga att jag håller med Mattias Karlsson, den dagen trodde jag aldrig skulle komma ;o)



Jag anser även att det som kommit i svallvågorna efter detta ytterligare förvärrar det hela i och med att Petersen med flera inte inser allvaret i det hela.



Jag anser att de ska avgå och det står jag för.



Om de varit Folkpartister hade jag sagt och skrivit samma sak, men tack och lov var det inte så ;o)



Kram!

2009-01-13 @ 14:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback