Rekord - åt fel håll

Usch - idag tog det 5,5 timme innan mor fick komma till avdelningen. Det är nog rekordet - fast åt fel håll. Utan mat och mediciner. Om man nu tror att de cirka 10 tabletter mor tar på morgonen kan jag ju undra varför man inte ordnade så att hon  fick dem. Doktor Jonas frågade om hon tagit dem - och fick ett nekande svar - men sen hände inget mer trots påstötan.

Själv hann jag förstås inte äta någon frukost - ersattes av 4 koppar kaffe á 5 spänn. Men jag har ju lärt mig så jag hade med 2 persikor som mor och jag delade på.

Varmt och skönt väder när jag kom till sjukhuset halvåtta - men nu är det rena stormen - fast hyfsat varmt.

Och inget regn - inte en droppe. Fastän både Kerstin och jag hängt ut tvätt för att locka fram det.

Men i
Expressen påstås att norrland ska få riklig nederbörd - bara Tornedalen som ska klara sig.

Världens präktigaste blåtiror såg vi på akuten - en äldre välklädd herre med båda ögonen igenmurade. Som jag annars bara sett på boxare i tungtvikt ungefär. Man blir lite nyfiken på vad som hänt?


Nu ska vi åka på vuxenkalas hos Sara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback