Fingertoppskänsla

Klart att det sticke i ögonen - "Dyr skolresa när 50 åker till London" - vilket handlar om vuxna inte elever - visst kan man hålla med om att utvecklingen inte får stanna av för att det är lågkonjunktur - men nog borde sportlovsveckan kunna användas på vettigare sätt än att sprätta  miljoner på att åka till London - så till exempel borde man kunna besöka förskolan Ur och Skur som har samma pedagogik som skolan i London - men Ur och Skur har minsann inte stått högt i kurs inom kommunen.

Som inbiten Sunderbybo - vad avser bosättning har jag bara gjort en kort resa några år över älven- är jag väl inte riktigt rätt person att skriva det - glashus kallas det. Men jag kan ändå inte låta bli att förundras över Emil Flygares inställning. Han går hellre arbetslös hemma i Kiruna och lever på bidrag från vänner och familj. Tänk Emil - världen utanför Kiruna har också goda saker att tillföra - så att livet i Kiruna till och med blir ännu bättre när du återvänder. Det är väl det här tänket som ger den inskränkta gruvarbetarmentaliteten som bland annat gruvfacksordförande brukar ge uttryck för.

Igår kväll fick jag ett mail från en partivän som såg på programmet Kalla Fakta. "Varje gång Mona Sahlin uttalar sig så ökar aktierna för att alliansregeringen ska få förnyat förtrodende". Ungefär så var budskapet. Utan att ha sett programmet kan jag nog hålla med.

Och lägg därtill om regeringen följer Peter-Jaan Kasks uppmaning på ledarsidan idag, Rensa upp i bonusträsket - då blir det hausse i opinionsmätningar och förhoppningsvis i valet 2010 också! Ledarkrönikan finns garanterat inte ute på nätet än - så jag ids inte söka ens. Men läs den gärna - ger en bra bild av hur tokigt det är - hur vd:ar kan kvittera ut feta bonusar när det går bra år 1 - men hur det sen blir förluster år 2-4 utan att vederbörande vd får några hundår för det.

Surt slut på VM . med bild av Charlotte Kalla - är framsida på B-delen men den har hamnat som näst sista sida i tidningen. Själv läste jag tidningen löpande till jag upptäckte att jag var mitt i en lös bilaga - som var B - fast bakvänd.

Och TT:s skrivregler har tydligen inte nått Fria Ord på Kuriren för Krister Hammarbergh benämns (m) och inte (M). Om det är inledningen på ett uppror mot TT:s nya skrivregler skriver jag genast på. Varför ska de bestämma svenska språket frågar jag igen?

Nu ska jag gå till frukost - och Karin om du läser detta - jag ska jobba till 4 idag - ska hämta kusin Kersin vid  bussen - så jag stressar inte nu på morgonen vilket kan innebär något sen ankomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback