Ljuvlig morgon

Nästan en förmån att vara den som hämtar tidningarna den här årstiden. Ljusa väna mornar med fägelkvitter. Inte underligt att min 85-åriga granne också stod redo - men jag hann före. Lite väl mycket knaster under tofflorna - har nog tangerat kallgrader i natt.

Ljuvligt att lyssna till Dacapo också förstås. Vildandens sång med Tory Bernhard - den är man ju liksom uppvuxen med. Faster Lisa satt på pallen i köket (det som nu är mitt kök) och sjön på den sorglia visan om andhonan som sökte sin andman och sina andbarn som skjutits av den elaka jägaren. Vi tittade minst sagt snett på far Yngve som kom med med skjutna sjöfåglar.

Ljuvligt är väl också både att fylla år och att ha namnsdag.

Först och främst gratulerar jag Els som är i Stockholm och firar sin födelsedag idag.

I morgon - fast själv har jag noterat den 5? - så fyller Birgit i Kalix år.

Och så hoppas jag att statsministern kommer ihåg att gratulera sin hustru Filippa på namnsdagen.

Gratulationer också till Jan Björklund som efter sitt besök i Luleå fortfarande är på sossarnas agenda. Nu har Nuder dragit ned applåder sägs det -
ledaren i Kuriren -  för att ha kritiserat Björklund för att denne hade synpunkter på att sossarna prioriterat att bygga en flådig ishockyehall samtidigt som man ligger i Sverige toppen för antalet varslade lärare. "Hockey är också kultur" tycker Nuder vilket jag väl kan hålla med om. Men det innebär inte att man ska satsa skattepengar till hockeyspelare som har 10 ggr mer än en lärare i månadslön!

Men med såna prioriteringar är det inte underligt att det behövs en helsida för att övertyga sossarna om att de ska "Räta på ryggen, sossar! Men sorry - ledaren inte länkbar än - söker kanske argument än?

Dacpo slut så nu dags för frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback