"Lurad av laxen"

Underfundig titel på Marit Paulsens bok - Lurad av LAXEN - tydligen har hon vågat ifrågasätta hur bra det är med ekologisk mat sett ur miljö- och hälsosynpunkt. Som att svära i kyrkan förstås. Och varför skriver jag LAXEN md versaler?

Kan undra vad miljöpartisterna i Luleå säger om att hon väljer vanlig mjölk framför ekologisk mjölk. Dom gillar väl inte heller att hon föredrar euron framför kronan. Möjligen får hon godkänt för husvagn framför hotell.

Förmiddagen var jag på Bengt Bäckströms begravning. Kommer att kännas tomt utan Bengt när valrörelsen drar igång - även om han trappade ned något de senaste åren.

Noterade att "klockaren" rationaliserats bort - det visste jag förstås - men i Antnäs kyrkan satt jag så att jag precis såg när hon tryckte på knappen och kyrkklockorna började ljuda.

Nu är klockan kvart i 3 och en kompis ska stanna upp här utanför och lämna lite handlingar till mig. Som jag ska vidarebefordra. Och när det är gjort ska jag nog dra hemöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback