Anne, Åse och Ulla!

Kom igen nu tjejer - låt inte grabbarna helt dominera Kampanjbloggen. Och plötsligt ser jag att jag tydligen också har behörighet att kommentera - och kanske skriva inlägg också?

Har varit en repa upp till mor - läget oförändrat från igår i stort sett. Nu gör jag en knapp timme på jobbet. Sen ska jag proviantera mat, korsord och tidningar och åka tillbaka.

Kan inte undanhålla er att "fan har blivit gammal" - nu pläderar KD för förenklade regler för spritföräljning. Och tar också upp ett gammalt - mycket bra - folkpartiförslag. Om medborgarna ska "bötfällas" för försummelser att lämna uppgifter så borde också samhället "bötfällas" på motsvarande vis. Välfärdskontrakt kallade vi det för - ett något missvisande namn måhända - men bra innehåll. Kommer inte sotaren inom utsatt tid - så ska Du som medborgare minst kompenseras med gratis sotning - för att bara ta ett exempel.

Nu drar jag vidare mot sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback