Okontroversiellt?

Kan det anses okontroversiellt och är det vetenskapsligt bevisat? Nu går smittskyddsläkaren Österlund med uppmaningen att äta närproducerad mat. Är det okontroversiellt och vetenskapligt bevisat - eller kan han riskera munkavle?

I spåren på "Manstenaffärer", fettdoktorer och andra tystade kritiska röster finns väl anledning att fundera.Förvisso låter - iaf enligt det media förmedlar - fettdoktor Dahlqvist som värsta maranataförkunnaren med rekommendation av LFHC-kosten istället för cellprovsundersökningar och mammografi - men hur man kan rädslas för enstaka kritiska röster förfärar. Oavsett sakområde så har ju historien många gånger visat att sanningen varierar över tid.

För övrigt har min i barndomen tilltänkta svärmor namnsdag idag - på den tiden jag skulle gifta mig med "lillprinsen" - vår nuvarande kung.

Nu ska jag dra upp till mor. Men tro inte att min röst tystnad - vetenskaplig eller ej - ikväll återkommer jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback