I motgångens stund?

Capgemini ska lägga ned i Luleå - och 44 personer varslas. Och var är kommunalråden i motgångens stund? Jag ser precis framför mig - jag kan ha fel - när Capgemini etablerades sig i Luleå - nästan redan innan bläcket torkat så fanns man där i framgångsskenet. Man vilar onekligen på hanen lite längre när det gäller varsel - oavsett det är Pajala eller Luleå. Oavsett det är "Olle" eller "Kalle".

Annars är det midnatt som råder här - har läst Linda Olssons "nu vill jag sjunga dig milda sånger". Boken började lite trevande - men nu måste jag bara veta mer om Astrid och Veronika. Jag somnade förstås med boken över ansiktet - och vaknade med en nackstelhet inte av denna världen.

Natti vänner!

PS/det kommer väl en tid då jag också ska sjunga "dig" milda sånger/DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback