Rena tomteverkstán

Läkarbesöket blev rena tomteverkstan - ni vet - på Kalle Ankas julafton då man spottar ut dockor och stämplar dem i baken - godkänd!

Så blev mitt läkarbesök i dag. Alla värden var bra! Lite förhöjt värde för urinsyran (gikt!). Blodtrycket 148-78  - vilket borde vara 140-78 för att vara riktigt godkänt. Men JE säger att jag har "vitarockenblodtryck" dvs högre när han tar det på kliniken än när jag har dygnsmätning. Sänka 16 vilket är godkänt. Mitt EKG bedömdes som "PERFEKT"!

Glömde dock att "häckla" honom för det kaxiga uttalandet han hade - när allt mitt onda började - att han minsann inte skulle lämna mig utan diagnos? Men dock är det väl så att på en skala 1-10 så ligger jag nog nu på 8 - om 10 är bästa läge!

Kvällen har annars gått åt till ett antal sociala telefonsamtal.

Hör av mig i morgonbitti!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback