Trägen vinner

2010-04-29, kl. 05.50


Nu ska
obligatorisk A-kassa utredas. Folkpartiet är nog det parti som längst drivit frågan. Känns som om det kravet funnits med så länge jag varit aktiv - och den tidsrymden går inte av för hackor.

Vad är det för fel på tanken att ungdomar på väg ut arbetslivet ska kunna omfattas av en a-kasseersättning?

Och friheten att själv bestämma sin anslutning måste vägas mot hur många oskyldiga - barn och ungdomar- som kan drabbas av den friheten när tillexempel familjeförsörjare drabbas av arbetslöshet.

Mona Sahlin ororas över att facket skulle försvagas - och det är nog inte sett ur a-kassemedlemmanars synpunkt utan facket roll som "valarbetare" åt S.

Björn skjuten utanför Jokkmokk. Åt pipan för mycket björnar i länet - så det gläder mig att det nu är en mindre.

Ont om tid på morgonen - ska bli hämtad redan halvåtta av kompis B som ska ta mig till stan och väntande buss som ska ta mig till Överkalix.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback