Inte alltid svart och vitt

Allt är ju inte svart och vitt. Och visst har drevet gått hårt fram mot Röda Korset. Krafter som inte gillar bistånd även om ordförande och styrelseledamöter skulle rullat sig i tjära och fjädrar har fått spelrum.

Det finns anledning att ta till sig en del av de fakta som
Bengt Westerberg redogör för i DN. Icke desto mindre anser jag att ett styrelsearvode på 70 000 kronor per månad och en för välbetald generalsekreterare måste modifieras till rimligare nivå. Det ger fel signaler i en organisation som i övrigt bygger på uppoffrande, idellt arbete.

Nu ska jag knappa om - ska klara mig från Melodifestivalen även i den repriserade omgången - om jag så ska se barnprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback