Ändra lagen!

Ändra lagen - förbjud snöande - har jag lust att skriva. Inga tidningar har jag bedömt med hjälp av kikaren - och med att använda sunda förnuftet. Om dom normalt kommer vid 4 så lär det dröja betydligt längre idag. Kråkbergsvägen verkar nu plogad men våran egen plogare lyser med sin frånvaro. Och vi är verkligen insnöade.

Fast inspirationen om att ändra lagen kom från denna artikeln där
personalen tvingas bära skyddsmask för att vårdtagarna röker på rummet. Visst måste äldre och sjuka inbitna rökare ges den möjligheten - men det kan inte vara möjlighet att denna deras frihet ska drabba alla andra - boende och personal.

Nu ska jag disponera om morgonen och duscha och klä på mig i avvaktan på tidningarna - och plogningen? Om inte den senare kommer blir det kris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback