Nästintill tropiskt

2010-07-30, kl. 06.00

Rapport från Eva Esko på FB - 19 grader klockan 23.30 - och så addar jag 18 grader klockan 05.00 på morgonen - nästintill tropiskt.
Tacknämligt att det är mul då dagen ska ägnas åt bilkörning.

Algot har namnsdag. Han "plogarn" i Alvik grattas.

Och
PDOL har kört igång - och Harrensdag i helgen. Då går vi in i fasen sensommar. Pessimisten skulle sagt att sommaren är slut - men inte jag inte.

Svårt att koncentrera mig - tankarna drar till tömningen av huset - undrar om vävstolarna måste hamna på tippen? Kanske måste prova med annons "bortskänkes" någonstans?

Och efter gårdagens kryptiska pressmeddelande om sossepolitikern som åtalas - avslöjar nu båda tidningarna hennes namn. Skulle vara intressant att höra vad som ligger bakom bedömingen av att offentliggöra det? Medan den presumtive våldtäktsmannen förblir anonym?

Nu ska jag ta en "promenad" på rikstidningarnas nätupplagor - de lär bli enda promenaden idag - för nu packar vi för Kiruna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback