Morgonstund

2010-10-30, kl.5.45

Oj vad skön den är  morgonstunden när jag kommer mig upp halvfem - som idag. Men less på dessa mörka för att inte säga becksvarta morgnarna. Längtar efter det vita, varma vackra snötäcket - så där en decimeter.

Elsa har namnsdag och ska gratuleras. Visst fanns det ett berömt lejon med det namnet?

Snopet - både NSD och Kurirens nättidningar ligger nere.

NSD:s etta är om en livsfarlig lek i Malmberget - buntband som höll på att strypa en flicka och om kriget i Afghanistan.

Kuriren matchar med ett annat krig - Ekfors-Styrman mot resten av världen. Och Björn Skifs som förgyllde världen för de som i motsats till mig kommit sig för att skaffa biljetter.

Idag möter jag många fp-vänner från hela länet ute på hotell Nordkalotten. Då ska min bärbara dator vara i tjänst - så det blir vare sig blogg eller FB - förrän ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback