Sen start

2010-10-12. kl. 06.45

Minst 1 timme sen i starten idag - låg och drog mig i väntan på att väckningen skulle utlösas - men bara så att batteriet tagit slut. Nu gäller det att "rejsa" för att hinna till jobbet innan 9.

Idag skulle kusinbarnet Hendrik ha fyllt 43 - tyvärr lämnade han oss alldeles för ung. Och året var...1998? Kan alltid gå till fars almanckor eller mors "dödsbok" - men det brukar dyka upp någon liten detalj som spikar vilket året var.

Valfrid och Manfred har namnsdag - grattis.

Nu närmar det sig upplösning på det långa utdragna dramat med de
instängda gruvarbetarna - nu håller vi bara tummarna för att inget går snett på slutet.

Igårkväll lär det ha fallit snö i Sunderbyn - fast inte här lokalt. Uppdaterades via FB och fick dessutom veta att en björk blåst omkull "isi Sandströms" - vilket är på Innimarksvägen för er icke initierade. Närmare bestämt hos Anneli Andersson. Och tydligen på andra hålls också - träd över vägen. Nu ligger Krokvattnet i en krok dit jag inte ska idag iaf.

I nåder lägger NSD ut en enda insändare/debattartikel på nätet. Fast nu kanske jag ljuger - måste kolla om de lägger ut debattinläggen? Jo alla debattinlägg finns där - här en av Jan-Olov Nordström från Svenskt Näringsliv. Men den där enda insändaren - som dessutom får diskuteras - den är inte uppdaterad. Lägger ut den senare idag.

Nu önskar vi oss alla en riktigt bra dag - och hoppas att snön håller sig borta till jag hinner byta bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback