"Brott mot tystnadplikten"

2010-09-10, kl. 06.30

Nu känner jag igen Piteåärendet om demensjuka. Folkpartiet fick ju också på moppe i samband med anklagelserna om brott mot tystnadsplikten. Nu står det ju klart att Ulla Persson och Åke Forslund stod på rätt sida.

Hur kan man bara lämna ett gäng dementa personer utan personal på natten - obegripligt.

Tja - det där var en reflektion inspirerad av TV:n bakom min rygg.

Och vare sig jag ville eller inte så kom den -
dagens opinionsmätning - Synovate. Godkänd - med FP på 8,2 procent och ungefär lika många procentenheters övertag för alliansen.

Nu måste vi sikta på egen majoritet för alliansen - efter Maria Wetterstrand framträdande igårkväll - inser jag att det handlar om grader i helvetet om vi skulle bli beroende av MP eller SD.

Jens har häftat mig (är det svenska det?) med telefonsamtal. På väg mot sjukhuset och kampanjande - denna gång Vårdalliansen.

Nu dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback