God marginal

2010-09-07, kl. 06.15

God marginal i
morgonens SKOP - som jag inte hittar var den egentligen presenteras, Jag menar med delsiffror och allt. Men jag kan berätta att det är godmarginal - runt 5 procentenheter - till alliansens fördel.

Och uppåt för FP till 8,1. Och också uppåt för C och KD - nu med god marginal från 4-procentsspärren. Och majoriteten oavsett SD. Kan inte begära så mycket mer.

Forfarande iögonfallande nyhet(S)bedömning från Kuriren- ingen nyhet precis att de rödgröna skickat ut valfläsk om ökade sasningar inom förskolan - men här steks det upp igen - samma valfläsk. Sidan 8. Och på sidan 9 får vi se när landstingsledningen måste vara två för att klippa ett band när två tandkliniker blev en. Byt landstingsledning - ni röstar på Ögren även i de valkretsar där han inte finns på sosslistan!

Regina och Roy har namnsdag - känner jag inga som heter? Roy kan vi väl haft någon hund som hetat?

Dimmig dag idag - och inte så varmt som utlovat - men det är väl solen som ska ge värmen.

Expen idag - finjustering inför Nyamko Sabunis besök i morgon. Älvsbyn, Boden och en snabbis förbi Luleå står på programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback