Kan glädja(S)!

2010-09-24, kl. 06.45

Kan glädjas åt att S
-kvinnan Kristina i Kiruna haft framgångar. Efter sandlådekriget som Törnman och Stålnacke ägnat sig åt känns det skönt med en lugn mammafigur som Kristina.

Intressant att notera att det var Törnman som var den gode förloraren och Stålnacke som slängde förtäckt bitterhet mot segrarinnan. Hade jag kanske inte väntat mig?

Stannar i Kiruna och konstaterar att minnet är kort - första snön i Kiruna är det inte - det kom redan under valrörelsen.

Och det var mörkt i morse - snö lyser upp - men tiden innan den stabiliseras är inte så kul.

Inte så kul heller med allt strul runt röstningen - det handlar inte bara om den rysligt spännande räkningen av riksdagsvalet - utan även mindre lokala incidenter.

"Surkärring eller bastant" - pratar dom om på TV - handlar om surhetsgraden i vattnet. Undrar vilken typ vatten man druckit mest av?

Gerhard och Gert har namnsdag - grattis.

Och Luleå hockey förlorade igår - mot Timrå. Trist.

Till avdelningen trist räknas även denna rubrik - "Statligt anställd gjorde svart affär" - fast jag undrar varför de använde ordet "statlig" på ettan - men "skatteverksanställd" i tidningen. Säljmässigt borde det väl varit tvärtom?

Nu måste jag rappa på mot jobbet - även om det nu är en återgång till start kl. 09.00.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback