Färdigbadat!

2011-08-25, kl. 06.30

Så var det "kall Lovisa" idag. Ni som ännu - liksom jag - inte idkat utomhusbad - får vänta till nästa år - för idag går kallsten i sjön. Åtminstone var det så under min barndom - farmor Hilda hävdade detta med bestämdhet. Märkligt att en sån "sanning" inte återfinns på google - där hittar jag bara mina
egna tidigare bloggningar i ärendet.

Hade en bra dag igår - lagomt mellan jobb och nöjen. Vissa nöjen blev dock kostsamma - som den lilla trippen på stan. Mina ögon föll på en kofta - och den bara ropade "ylva". För dyr tyckte jag - men så hittade jag en jumper också - som såldes för 299 kronor - halva priset. Så hade jag tjänat 300 kronor och kunde unna mig koftan.

Tvättade och hängde - 29 par vita trosor och 4 vita behåar. Skönt med stort lager - så slipper man köra halva maskiner - också en lärdom från barndomen. Men lite perverst kanske någon tycker det är att jag köpte ytterligare 6 par vita sloggitrosor och en dito behå. Men jag visste ju inte om jag skulle hinna tvätta!!

Ja, jag till och med dammsög igår - i köket - efter diverse blomvård som drällde ner. Kapade en blomma som hotade att växa ur fönsterkarmen - på höjden. Ska nu invänta och se om det går vägen - isåfall tar jag "maken" också - men tänkte att det var onödigt att ta död på båda samtidigt.

Kuriren toppar med nyheten att polisen tagit fast en rymling från ett LVU-hem - drogtestat honom - oc h sen släppt honom. Resursbrist. Fast det är klart - om man lägger ner resurser på att jaga rymlingar för att sen släppa dem igen lär de aldrig få några resurser över. Moment 22.

Det var ju synd också att inte polisen hittade några kriminella i den här drogkojan - "fåglarna" var redan utflugna.

NSD toppar med Teliatrassel i bland annat byn med det mysiga namnet Gemträsk. Artikeln dock inte länkbar. Vilket den om bro över Skurholmsfjärden är - den såg jag inte i papperstidningen? Tycker jag att det är en viktig och prioriterad investering? Ja den splittrar ju "blodomloppet" - och spar 900 meter från Kronanområdet och in till stan. Vardagsmotionen kan ersättas av dyra gymkort!

Ler när jag läser dagens ledare i NSD "Kommunal blandekonomi" - OA tror att s-programmet i Lule kan bli stilbildande för andra s-styrda kommuner. Han har läst Karl Petersens "da Capo" där denne tydligen skrivit av folkpartiets program: "Jag tror inte ett dugg på de politiker som säger att det blir billigast och bäst om kommunen gör allt i egen regi. Men jag tror inte heller på de politiker som odlar tesen att allting löser sig bara det läggs ut på konkurrens och entreprenad". Bättre skulle jag inte kunna uttrycka det själv. Synd bara att både OA och Karl Petersen drar fel slutsats - att detta inte skulle gälla vård, skola och omsorg.

Men sur - ledaren inte länkbar - får försöka komma ihåg att lägga ut den senare - för det är verkligen ett praktexemplar på skillnad mellan teori och praktik.

Nu tar vi tillvara den här dagen - jobb - smiter iväg klockan 10 för en halvtimmes massage - jobb - träning efter lunch. Väntar besök från FP-Boden - borde hämta grejor till Skördemarknaden. Det här är min sista arbetsdag i veckan - i morgon Stockholm och Studieförbundet Vuxenskolan. Över dagen bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback